dinsdag 28 juli 2020

NEDERLAND: Zilveren penning van H. DRIJFHOUT




Tijdens een beurs heb ik een penning gekocht omdat deze als visitekaartje was bedoeld. Afkomstig van H.Drijfhout & Zn's, Nes 11-15 te Amsterdam. Waarschijnlijk vervaardigd in het begin van de jaren 60. De specificatie's zijn als volgt:

Gewicht: 12,6 gram
Diameter: 34,5 mm
Dikte: 1,9 mm
Rand: glad
Materiaal: zilver

Op internet kon ik hierover niets terugvinden en derhalve nadere informatie gevraagd bij de oorspronkelijke producent. Als antwoord kreeg ik het volgende te horen: 

Dit is heel bijzonder. In de 45 jaar dat ik hier werk ( de geschiedenis met Drijfhout en mijn familie gaat zelfs terug tot 1925) heb ik dit nog nooit gezien. Leuk ook dat ons telefoonnummer in de draaischijf staat. 


Drijfhout heeft hiervoor geen belangstelling maar misschien wel iemand die visitekaartjes verzamelt of penningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten